Fun2Run

18 maart 2007

Hermesloop (12Km)

Het zag er naar uit dat we vandaag serieus gingen afzien. Het was zeer zonnig maar een ferme wind zou wel eens wat roet in het eten kunnen gooien. Daarom had ik mijn doelstelling voor vandaag niet te hoog gelegd. 12Km binnen het uur, dat was zeker haalbaar. De eerste kilometers gingen vlotjes en de wind viel nog goed mee. Na 4 kilometer kwam het eerste stuk met wind op kop. Het was wel eventjes doorbijten maar ik heb al erger meegemaakt. Het zwaarste was ongetwijfeld een strook door het bos met gemalen schors en houtschaafsel. Daar geraakte ik telkens mijn tempo kwijt. De 2de ronde kennis gemaakt met Peter, die ongeveer hetzelfde tempo liep. Beurtelings de kop trekkend richting finish. De laatste 600 m. versnelde hij en ik moest lossen. 100m. Voor de finish heb ik er nog even een sprint uitgeperst voor een plaatsje in het klassement. Resultaat: 00:56:47 (12,75km/u). Bijna hetzelfde tempo gelopen als vorige week zaterdag in Oudenburg op de Lenteloop (10,5km), 00:49:16 (12,77km/u).

Bij mijn thuiskomst begon Emma, onze oudste spruit, spontaan te stretchen... Nog enkele jaartjes wachten en ze mag ook naar den "Hermes" (atletiekclub). Ik zal dus maar blijven trainen als ik mijn dochter binnen enkele jaartjes nog wil kunnen bijhouden...

Labels:

3 Comments:

  • hahaha...

    jong geleerd is oud gedaan !
    Enne, proficiat met uw hermesloop hé !

    By Anonymous Anoniem, at 3:45 p.m.  

  • Had ook graag de Hermesloop gedaan, maar ik ben naar Sluis getrokken om wat meer kilometers te malen met het oog op de komende marathon(s). Ne mens moet kiezen hé. Wil eigenlijk dit jaar ook hoger dan vorig jaar in de eindrangschikking staan, maar het is geen topprioriteit. Veel blogvolk in Sluis. Gezellig hoor!
    Tot later ne keer,

    Francis

    By Anonymous Anoniem, at 12:44 p.m.  

  • Ichtegem kan ik jammergenoeg niet meedoen, maar in Gistel ben ik natuurlijk wel van de partij he! En wij waren reeds van 09 uur s' morgens op pad zenne!

    By Anonymous Anoniem, at 3:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home