Fun2Run

8 mei 2007

10Km van Gistel

Na 2 wedstrijden met krampen ben ik van plan om eens een andere tactiek toe te passen. Omdat de krampen steeds in de eerste kilometers opkomen en ik er geen last van heb tijdens tragere duurlopen heb ik me voorgenomen om trager te starten. Op weg naar de inschrijving loop ik koen tegen het lijf die er ondertussen al 35Km heeft opzitten. Nog even gepolst naar zijn avontuur in Londen van vorige week en dan op naar de start. Onder een stralende zon vertrekken we voor 2 ronden van 5km door de Varsenaarse velden. Zoals ik me heb voorgenomen doe ik het rustig aan en ja hoor, de krampen blijven weg deze keer. Na 27 minuten zit de eerste ronde erop. Er was nog voldoende reserve over om wat meer gas te geven tijdens de 2de ronde. De laatste 600 meter was het even op de tanden bijten om dit tempo tot aan de finish vol te houden. Op 48:49 over de eindstreep gekomen zonder krampen. Zo zal ik het zondag in Brugge ook best aan boord leggen. Door wat trager te starten heb ik ook gemerkt dat ik naar het einde van de wedstrijd meer lopers heb ingehaald dan bij vorige wedstrijden waarbij ik meestal werd ingehaald... Beter voor de moraal dus.

Labels: