Fun2Run

8 mei 2007

Dwars door Brugge

Zondag 6 mei was weer een loopfeest! Vorig jaar was dit mijn eerste grote loopevenement waaraan ik deelnam. Ik keek er vooral naar uit de vele bloggers eens in levenden lijve te ontmoeten. Koen (SGEE) en Koen Vansteenkiste had ik al eerder ontmoet. Eerst mijn T-shirt gaan afhalen bij Julie, en dan nog snel even terug naar de wagen om onze rugzakken kwijt te raken. Spijtig genoeg heb ik de groepsfoto gemist :-(
Leve photoshop :-)


Aan de start was het niet zo moeilijk de webloglopers terug te vinden. Daar heb ik dan nog even kennis gemaakt met Coach Mario. Terwijl we nog gezellig aan het praten waren was er in de verte een geluid te horen dat moest doorgaan voor startschot. De massa kwam in beweging waaruit we konden afleiden dat de start was gegeven. Het duurde nog zeker meer dan 2 volle minuten alvorens we de startboog voorbij waren. Het zag ernaar uit dat het de eerste kilometer "bloklopen" zou worden. Gelukkig was er Mario die als een hazewind voor ons uitliep. De eerste kilometer ben ik dan in zijn spoor gebleven, waarvoor onze dank coach! De eerste 5 kilometer waren wel vermoeiend omdat het een afwisseling was van inhaalmaneouvers, korte sprintjes en bokkensprongen. Even heb ik zelfs mijn voet omgeslagen bij het opspringen van een voetpad, gelukkig was het niet erg. Na de eerste drankpost op 6 Km. zat het tempo er goed in. Ik voelde dat het goed zat, geen last van de benen meer en de hartslag bleef onder de 175 wat voor mij althans een goed teken is...

Na 10Km. nog een tandje bij gestoken nadat ik merkte dat mijn doelstelling in de buurt begon te komen. Voor de start had ik me voorgenomen ergens uit te komen tussen 1h10 en 1h15. De laatste kilometer heb ik wel wat last gekregen van steken en heb ik mijn loopmaat Kristof moeten lossen. Tenslotte ben ik samen met Koen VS over de eindmeet gelopen met een netto tijd van 1:07:52

Het was buiten alle verwachtingen, een mooi PR dus. Vorig jaar liep ik hier in Brugge 1:17:51. Ik had wel de indruk dat het parcours iets korter was dan vorig jaar.

Even later heb ik Hansy nog ontmoet en hebben we nog even nagepraat over deze prachtige wedstrijd. Volgende afspraak vrijdag a.s. in Torhout voor de Sint-Rembert Corrida.

Labels:

5 Comments:

  • Proficiat! Een heel sterke tijd gelopen. Indien je vooraan start en niet te veel moet slalommen kun je waarschijnlijk deze PR nog verbeteren.

    By Anonymous Anoniem, at 6:44 a.m.  

  • Leuk je eindelijk eens in 't echt gezien te hebben! Proficiat met die mooie eindtijd, knap gedaan want met het vele volk was het echt niet gemakkelijk om door te lopen!

    By Anonymous Anoniem, at 7:04 a.m.  

  • Hoi, ondertussen heb ik reeds de resultaten gezien van vrijdagavond in Torhout. Wat een prestatie Werner! Een prachtig PR! Hopelijk heb je niet teveel last van je kuit/achillespezen. Hopelijk kunnen we samen in in Brussel een nieuwe PR zetten op de 20 km! Groetjes, je loopmaat.

    By Anonymous Anoniem, at 8:29 a.m.  

  • dag werner
    waart gij dat die achter mij liep samen met die duizend andere ? -)
    Het was inderdaat drummen tussen de mensen om eenredelijk tempo te lopen, maar ondank dat heb je een prima pr gelopen . Volgend jaar gaan we in de voorste rijenstaan en doen we er nog 5 min af. tot de volgende weblogloop . ps. kom je ook naar eindhoven ?

    By Blogger marathonmanneke, at 12:35 p.m.  

  • Inderdaad Werner, parcours was zo'n 500-tal meter korter tov vorig jaar (maw ongeveer 2 tot 3 minuutjes) Maar dan nog... Een verbetring van 7 minuten !!! Ge moet het maar doen zunneh... Proficiat !!!

    By Anonymous Anoniem, at 6:58 p.m.  

Een reactie posten

<< Home