Fun2Run

28 mei 2007

20 Km door Brussel

photo by Maarten :: http://blog.bitprocessor.be/ 22639 Met dit nummer ging ik gisteren van start op het grootste Belgische loopevenement "de 20 Km door Brussel". Ik had me ingeschreven in het team van mijn werk, en zij hadden mijn pre-registratienummer van vorig jaar niet doorgegeven. Een heel verschil dus met mijn startnummer (5025) dat ik vorig jaar heb kunnen bemachtigen dankzij runningcenter Brugge.

Met deze enorme massa voor ons zou het ongetwijfeld een trage start worden. De eerste kilometers was het meer joggen dan lopen... Ik had me voorgenomen geen halsbrekende toeren uit te halen om enkele minuten te winnen. Tot na de derde tunnel kwam er geen verbetering in de situatie. In de tunnels voorbijsteken was helemaal niet te doen. Dan maar de ambitie om 1h40 te lopen uit het hoofd gezet en belist wat van de sfeer te genieten. De 10km kom ik door met een tussentijd van 58:30.

Na 14 km. zat ik nog heel fris (hartslag was nog niet boven de 160 geweest) en kwam de wedstrijddrang weer een beetje naar boven. Vanaf dan hebben we niet meer onder de 12km/h gelopen. Ik ben nog nooit zo snel de gevreesde helling van de tervurenlaan opgelopen, vorig jaar was dit wel anders. Het was wel leuk maar het getuigde van een slechte dossering. Ik had nog veel te veel energie over op het einde.

Tenslotte moest ik nog vaststellen dat dit alles niet veel had uitgehaald aangezien er een wachtrij van wel zeker 100 meter lopers stond aan te schuiven om over de finishmatten te "wandelen"... Ik heb het niet exact getimed maar het was zeker 7 minuten aanschuiven. Een van de oorzaken van deze opstopping was ongetwijfeld het uitdelen van de medailles dat veel te dicht bij de aankomst gebeurde. Dit hadden ze toch makkelijk 300 meter verder op het esplanadeplein kunnen doen en verdeeld over enkele standjes...

Nee, van mij zal je dit jaar geen lofzang horen over de organisatie. Ik heb veel deelnemers zien slecht worden in die aanschuivende massa, na zo een prestatie heb je juist ruimte en zuurstof nodig. Er waren er zelfs die over de afsluiting wilden kruipen met als gevolg dat hun aankomsttijd niet zou worden geregistreerd. 28.000 deelnemers is gewoon te veel, tenzij ze volgend jaar de start opsplitsen in 2 groepen. vb. om 14h en om 15h. Het blijft tenlotte nog altijd een loop"wedstrijd", niet?

Misschien een tip voor wie volgend jaar nog meeloopt. Je kon je inschrijven om de SPA hazen te volgen, waardoor je ongeacht je startnummer meer naar voor mocht starten. Mijn loopmakker had zich ingeschreven voor een tijd van 1h40 en mocht starten in box 401-801 ondanks dat zijn nr 7084 was.


Met dank aan Maarten voor deze mooie foto.

Labels:

9 Comments:

  • Toch proficiat. En idd zoals we al zeiden volgend jaar moeten die medailles zeker verder staan. In elk geval leuk je ontmoet te hebben en misschien tot op een volgende loop.

    By Anonymous Anoniem, at 5:01 p.m.  

  • Met dank aan Bruno voor de foto ???
    Op mijn identiteitskaart staat nog altijd Maarten hoor ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 6:38 p.m.  

  • Hey Maarten,

    Sorry man, 'k weet niet hoe ik bij Bruno kom. Waarschijnlijk met het surfen van de éne blog naar de andere zeker ;-)

    Ik heb het aangepast hoor.

    En nogmaals bedankt voor de foto's hé.

    By Blogger Werner, at 7:01 p.m.  

  • Hey Werner, proficiat met je knappe wedstrijd! Mooi gedaan! Enneuh.. blij dat je Maarten weer Maarten genoemd hebt he, ik ben niet met Bruno getrouwd :-)

    By Anonymous Anoniem, at 8:02 p.m.  

  • Proficiat met jouw tijd. Goed idee om de "wedstrijd" te splitsen!
    CU...

    By Anonymous Anoniem, at 9:55 p.m.  

  • Leuk dat je je kon amuseren ... Bxl moet je immers als toerist lopen ... een goeie tijd zit er daar zelden in!

    By Anonymous Anoniem, at 8:41 a.m.  

  • Proficiat met je prestatie, dat je nog over hebt op het einde zegt wel wat over de conditie. Ik denk dat geen enkele organisatie zulke menigte aankan. Ik pas hiervoor, gewoon te veel lopers.

    By Anonymous Anoniem, at 10:24 p.m.  

  • 7 minuten wachten ? Net genoeg voor een Leffe ! hahaha

    By Anonymous Anoniem, at 10:13 a.m.  

  • @kj: Da's nog eens een gedacht... Een toog van 100m. links en rechts van de aankomst! Amai die lopers achter ons, ik mag er niet aan denken hoelang die gaan moeten aanschuiven :-)

    Ge moet meer eens een kijkje nemen naar de video van de aankomst... Hilarisch!

    By Blogger Werner, at 11:13 a.m.  

Een reactie posten

<< Home